Google Adsense Nedir? Nasıl Para Kazanılır?

Bu yazıyı okumayı tamamladığınızda “Google Adsense ile para kazanmak” konusunda detaylı bilgi sahibi olacak ve bir “web sitesinden kaç para kazanılır?” sualine yanıt bulmuş olacaksınız. Hazırsanız başlıyoruz.

Google Adsense Nedir? Nasıl Para Kazanılır?

Google Adsense Nedir?

İnternet üzerinden para kazanmanın bilinen en basit ve risksiz yöntemi Google Adsense ile para kazanmaktır. Bilinen en basit yöntemi dediysek, zorların en basiti şeklinde değerlendirmenizi isteriz. Zira internetten para kazanmak genel kanının aksine gerçekten zor ve de ciddi uğraşı isteyen bir kazanç modelidir. Öncelikle kolay olmayan ama başarılı olabilirseniz aklınızın alamayacağı rakamlara ulaşabileceğiniz profesyonel bir işe adım attığınızı bilmeniz gerekli.

Google Adsense’i en basit şekilde anlatmak gerekirse; web sitelerinizde, Youtube kanallarınızda Google reklamları yayınlayarak para kazanmak diyebiliriz. Başka bir söylemle ifade edersek; siz bir web sitesi veya Youtube kanalı oluşturursunuz, reklam veren kişi veya firmalar da sizin sitelerinizde ya da videolarınızın içinde reklam yayınlarlar. Dolayısı ile siz de bu reklamlardan para kazanırsınız. İşte olay mantık olarak bu kadar basit.

Google Adsense’den Para Kazanmak İçin Web Sitesi Sahibi Olmam Gerekli mi?

Google Adense ile para kazanmak için aslında bir web sitesine ihtiyacınız yok. Eğer video içeriği üretebiliyorsanız sadece Youtube üzerinden video yayınlayarak da para kazanabilirsiniz. Ancak kanalınızın para kazanmaya açılabilmesi için kanalınızın bazı özelliklere haiz olması gerekli. Bunlara “Youtube ile para kazanma” başlığında değineceğiz. Ama konuyu dağıtmadan, Adsense ile para kazanmak için web sitesi sahibi olmanın önemini vurgulamak istiyoruz.

Adsense’den para kazanmak istiyorsanız, bir Youtube kanalınız olsa bile web sitenizin olması zorunludur.  Burada teknik bir zorunluluktan değil de para kazanma ihtimalinizi arttıracak bir gereksinimden bahsediyoruz. Örneğin; kahve çekirdeğini el öğütücüsünde de çekebilirsiniz fakat bu iş için tasarlanmış kaliteli bir öğütücü kullanırsanız hem işlem daha kısa sürer, hem de öğütülen her çekirdek aynı boyutta olacağı için kahvenin lezzeti artar.

İnternet üzerinden herhangi bir içeriğe ulaşmak isteyen (yani arama motorlarında arama terimlerini arayarak bir siteyi ziyaret etmek isteyen) kullanıcılar; günümüzde hala yazılı içeriklere rağbet göstermekteler. Zira 21. Yüzyılda olmamıza rağmen internet bağlantı ücretlerinin pahalı olması, insanların her ortamda video izlemek için müsait olamaması gibi durumlardan dolayı; Adsense ile para kazanmak için bir web sitenizin olması hala önemli.

Ayrıca içerik dediğimiz şey sadece yazıdan oluşmaz. İyi bir içerik fotoğraf, resim, video, grafik, ses dosyası gibi unsurlarla desteklenmelidir. Bu konuya da “Seo’ya uygun web sitesi” başlığında değineceğiz. Mümkün olan en kısa şekilde Adsense ile para kazanmak için web sitesi sahibi olmanın gerekli olduğunu da vurgulamış olduk.

Google Adsense İle Para Kazanmak İçin Nasıl Bir Web Sitesi Kurmak Gerekli?

Google Adsense ile para kazanma konusunda yapılan en büyük yanlış “hangi sektördeki siteler ile Adsense’den para kazanılır? Sorusuna yanıt aramaktır. Genelde webmasterlar hiç ilgileri olmayan konularda, salt çok para kazanmak uğruna site oluştururlar, sonuç olarak da hüsrana uğrarlar. Mesela; “finans sektöründe reklam yayınlayan siteler çok para kazandırıyor” diye “parite nedir?” sorusuna cevap verecek kadar finansal bilgisi olmayan birinin Forex veya VİOP alanında site açması kuvvetle muhtemel başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Çünkü herhangi bir konuda web sitesi yayınlamak için, o konuda orta düzeyin üzerinde bilgi sahibi olmak elzemdir. Hele hele Adsense ile para kazanabilmek için kurulmuş olan bir siteye, en azından günde bir tane içerik girmek gerektiğinden dolayı, bir müddet sonra yazacak konu bulmak için zorlanılacaktır. Web sitesi de kurulduğu günden itibaren ziyaretçi çekemeyeceği ve de para kazandırmayacağı için, hiç ilginiz olmayan bir konuda içerik üretmek size oldukça zor gelecektir. Neticede de birkaç ay emek sarf ettikten sonra gelecek sene yenilenmeyecek bir domain ile internet çöplüğüne yeni bir alan adı eklemekten başka bir şey yapmamış olacaksanız.

Özetlemek gerekirse; düzenli içerik üretecek kadar hakim olmadığınız alanlarda web sitesi açmak yanlıştır. Peki, doğrusu nedir? Şimdi de olması gerekeni anlatalım.

Eğer Adsense ile para kazanma konusunda ciddi iseniz, ilk önce sabırlı olmayı bilmeniz gerekir. Yeni açılan bir web sitesi üzerinden, (istisnalar hariç olmak üzere) en iyi ihtimalle ilk altı ay Adsense ile para kazanmak mümkün değildir. Bu da demek oluyor ki sebat etmeyi bilemezseniz, Adsense ile para kazanamazsınız.

İkinci önemli husus ise hakim olduğunuz alana ya da hobilerinize yönelik bir site kurmanızdır. Eğer bir alana hakimseniz veya hobi olarak amatörce ilgileniyorsanız; o alanda yazılı ve görsel içerik üretmek de zorlanmazsınız.

Mesela “amatör balıkçılık” sizin hobilerinizden biri ise, ayda birkaç defa balığa çıkıyorsanız, amatör balıkçılıkla alakalı bir web sitesi kurmanız Adsense’den para kazanma ihtimalinizi arttırır. Zira insan sevdiği ve hakim olduğu konularda içerik üretirken zorlanmayacağı ve de sıkılmayacağı (ya da daha az sıkılacağı) için site para kazanmasa bile, siteye içerik girmeye devam eder. Herhangi bir balık avınız esnasında çektiğiniz bir video bile hiçbir yerde olmayan özgün bir içeriktir.

Bu örnekler sizin ilgi alanınıza göre arttırılabilir. Online oyun oynamaya bayılan birinin oyun blogu açması (bir müddet para kazanmasa bile), keyif verici olduğundan dolayı sürdürülebilir bir iştir. Bu kişinin blog günde birkaç kişi tarafından ziyaret edilse ve uzun süre para kazandırmasa dahi; yapılan iş kişiye haz vereceğinden dolayı proje uzun ömürlü olur.

Kısacası çok para kazandıran sektör arayışı yerine, uzun soluklu içerik üretilebilecek sektör aramak daha akıllıcadır.

Bir başka tavsiyemiz ise spor ve haber gibi güncelliğini çabuk kaybeden konulardan mümkün olduğu kadar uzak durmanızdır. Zira bu sektörler sürekli güncellik isteyen ve ekip çalışması gerektiren sektörlerdir. Örneğin Fenerbahçe – Galatasaray derbisi ile alakalı yazmış olduğunuz bir analiz yazısı, derbinin başlama düdüğü ile beraber güncelliğini kaybeder. Ya da borsanın o günkü durumu ile alakalı yayınladığınız haberin ertesi gün bir hükmü yoktur. Dolayısı ile oluşturduğunuz sitedeki yazılar uzun süre güncelliğini korumalıdır. Amatör balıkçılık sitesi örneğine geri dönmek gerekirse; bundan otuz yıl önce de “çapari ile balık tutma” teknikleri aynı idi, tahminen önümüzdeki otuz yıl da değişmeyecektir. Ya da “çikolatalı kek yapma” tarifi çok uzun seneler aynılığını koruyacaktır.

Ayrıca spor ve haber gibi sektörlerde; kullanıcılar marka olmuş web sitelerini tercih etme eğilimindedir. Özellikle tek başınıza çalışacaksanız, haber ajanslarına telif ücreti ödeyecek bir bütçeniz de yoksa bu sektörlere girmemenizi öneririz.

Seo’ya Uygun Web Sitesi

Adsense ile para kazanmak için sitenize ziyaretçilerin gelmesi ve bu ziyaretçilerin reklama tıklaması şarttır. Ziyaretçiler aradıkları bilgiye erişebilmek için de Google gibi arama motorlarında ulaşmak istediği bilgiye dair arama terimlerini yazarlar ve listelenen sitelere giderler. Dolayısı ile sitenizi arama motorlarının listeleyeceği şekilde optimize etmeniz yani SEO (Search Engine Optimization) yapmanız şarttır.

SEO’yu; “iç SEO” (On Page Seo) ve “dış SEO” (Of Page SEO) olarak ikiye ayırmak mümkündür.  Dış SEO ile kasıt; sitenizin web üzerinde tavsiye edilmesidir. Sitenizdeki bir içeriğin sosyal medyada paylaşılması, başka bir web sitenizden sitenize link verilerek bir konudan bahsedilmesi gibi hususların tamamı dış SEO işlemidir. Dış SEO yaparken dikkat edilen en önemli husus doğal davranmaktır. Unutmamak gerekir ki manipüle edilmeye çalışılan arama motorları; sadece marka değerleri milyarlarca USD ile ölçülen teknoloji firmalarıdır. En basit departmanında onlarca yazılım mühendisi çalıştıran bir teknoloji firmasını, masanızın üstünde duran birkaç bin Lira’lık bilgisayarla uzun süre manipüle etmek oldukça zor, hatta imkansızdır. Bu sebeple yapılan tüm dış SEO çalışmaları %100 organik ve doğal gözükmelidir.

İç SEO ile kastedilen ise sitenizin kullanıcıya görünen yüzüdür. İngilizlerin “user friendly” dedikleri kullanıcı dostu bir web sitesi yapmak, aynı zamanda iç SEO’nun temelidir. Peki kullanıcı dostu bir web sitesinin içeriği nasıl olur? Şimdi bu soruya cevap bulalım.

Kullanıcı dostu bir web sitesinde; ziyaretçi arama motorundan sitenize geldiği sayfada aradığı içeriği bulur. Bulduğu içeriği de okuyacak kadar sitede vakit geçirir. Aynı zamanda pop-up gibi gereksiz reklamlarla sitede gezinmesini zorlaştıracak bir unsur ile karşılaşmaz.

Kullanıcı dostu bir web sitede; ziyaretçi aradığı bilgi ile alakalı yan bilgileri de kolayca bulur. Örneğin; yazınızda site içi bir link vererek başka bir sayfaya atıfta bulunduysanız; o sayfadaki bilgiler de kullanıcının ilgisini çekecek nitelikte olmalıdır. Yani yazı içi verdiğiniz linkler irdelediğiniz konu ile alakasız ise (tıklama olmuyorsa) ya da kullanıcı tıklamasına rağmen diğer sayfada vakit geçirmiyorsa (yani o sayfayı okumuyorsa) siteniz arama motorları gözünde değer kaybedecektir. Bu sebeple site içi link verme işleminde de spam yapmaktan kaçınılmalıdır.

Sitenin çabuk açılması, mobil cihazları desteklemesi, kullanılan temanın gezinmeyi zorlaştırmaması (sade, basit ama fonksiyonel temalar tercih edilmeli) kullanıcı deneyimini olumlu etkiler.

Tüm bunların dışında önemli olan bir diğer husus ise, sitenizde ziyaretçilerin kendi aralarında ve site yöneticileri etkileşime girmelerinin kolay olmasıdır. Eğer kullanıcılar (özellikle yorum bölümlerinde) içeriğinizle alakalı soru sorup, sorduğu soruya cevap bulabiliyor ise; sitenizi tekrar ziyaret edeceklerinden dolayı (“tekrar ziyaret oranı” artacağından mütevellit), sitenizin arama motorları gözündeki değeri yükselecektir.

Bu başlık altında anlattıklarımız SEO’ya uygun web sitesi yapma konusunun temelidir. SEO; birkaç sayfa anlatılarak hakim olunabilecek bir şey değildir. Fakat bu anlattıklarımız olmaz ise olmazdır.

SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

Google Adsense Neye Göre Para Veriyor?

Adsense ile para kazanmak isteyenlerin sorabileceği bir diğer soru ise “Adsense neye göre para verir?” sorusudur. Google Adsense sitenizde gösterilen reklamları birilerinin tıklaması halinde para öder. Yani sitenizdeki reklamlar tıklanmaz ise herhangi bir geliriniz olmaz.

Adsense panelini yeni yeni kullanmaya başlayıp, BGBG (bin gösterim başına gelir) değerini gören webmasterlar; Adsense’in gösterim başına da para ödediği yanılgısına kapılabilir. Zira BGBG bir istatistik değeridir. Sitenizde her bin gösterim de tıklamalar sonucunda kaç para kazandığınızı gösterir. Kazanılan tutar/gösterim sayısı şeklinde hesaplanmaktadır.

Youtube İle Para Kazanma

Adsense hesabınızı kullanarak Youtube kanalınızda da reklam yayınlayabileceğinizi daha evvel söylemiştik. Bu başlık altında “Youtube’dan nasıl para kazanılır?” sorusunu kısaca yanıtlamaya çalışacağız.

Youtube ile para kazanmak için öncelikle asgari derecede video düzenleme işlemine hakim olmanız gerekmektedir. En azından Adobe Premier ya da Edius gibi basit video düzenleme programlarında temel bilgi sahibi olmanız, sizi rakiplerinizin bir adım önüne geçirecektir. Zira bir gazeteci, bir politikacı, bir hukukçu ya da herhangi bir konu hakkında insanların arayacağı bilgileri sunabilecek bir uzman değilseniz; kamera karşısında sadece sizin konuşmalarınızdan oluşan içerikler pek rağbet görmeyecektir. En azından oluşturduğunuz video içeriklere intro ekleyebilecek, “cut montaj” yapabilecek kadar video düzenleme bilgisi sahibi olmanız avantajınızadır.

Youtube’da dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise “telifsiz içerik” kullanmanızdır. Özellikle telif hakkı içeren sesli veya görüntülü materyal kullanmanız; videonuzdan para kazanmanızı engelleyecektir. Büyük emekler vererek oluşturduğunuz on dakikalık bir videoda otuz saniyelik telifli bir müzik kullanmanız, tüm reklam gelirinin telifli içerik sahibine ödenmesine neden olabilir.

Tavsiyemiz ise bir web sitesi oluşturarak yazılı ve görsel içeriği birlikte kullanmanızdır.

Google Adsense Ne Kadar Kazandırıyor?

“Artık sadede gel” dediğinizi duyar gibiyiz. Bir web sitesi kurdunuz, doyurucu ve faydalı içerikler oluşturdunuz, sitenizi kullanıcı dostu da yaptınız. Peki, “web sitesinden kaç para kazanılır?” diyorsunuz öyle değil mi?

Adsense aylık kazanç, bu programı kullandığınız her ay, web sitenizin durumuna göre değişiklik gösterecektir. Bir müddet sonra elbette belirli bir rakamın altına düşmeyebilirsiniz. Ama genel olarak her ay, bir önceki aydan farklı kazanç elde edeceksiniz.

Mesela, saç ekimi konusunda bir web sitesi kurdunuz ve bu sitede “saç ekimi yaparken dikkat edilmesi gerekenler” başlıklı bir içerik oluşturdunuz. O ay da şansınıza majör kanalların ana haber bültenlerinde ardı ardına saç ekim haberleri çıktı veya çok ünlü birisinin saç ekimi yaptırdığı gündem oldu. Dolayısı ile internette saç ekimi ile alakalı aramalar artacağından, sizin de pastadan aldığınız payın artması söz konusu olabilir.

Bu başlık altında akla gelebilecek bir diğer soru ise “Google Adsense tıklama başına ne kadar veriyor?” şeklindedir. Öncelikle belirtmemiz gerekir ki; Türkiye Adsense gelirleri, Avrupa ve Amerika’ya göre daha düşük. Bunun nedeni hem kur farkı, hem de ülkemizde internet reklamlarının henüz istenilen rağbette olmamasıdır.

Önce kur farkı olayını gerçek bir örnekle açıklayalım. “Koli siparişi” kelimesinde reklam yayınlayan bir reklam veren; Türkiye’de Türkçe olarak hizmet veren bir web sitesinde reklam yayınlanmak için tıklama başı 1 ila 2 T.L. arası bir bedel öderken, İngiltere’de İngilizce olarak hizmet veren bir web sitesinde reklam yayınlamak için 1 ila 2 Pound (yani 6 ila 12 T.L. arası) tıklama başı bedel öder. Paralarının ve alım güçlerinin bizden yüksek olması nedeni ile İngiltere’de İngilizce site yayınlayan webmaster daha çok kazanır.

İnternet reklamlarına olan rağbetin henüz istenilen seviyede olmaması ise bir başka dezavantajdır. Zira Google reklamları borsa gibidir. Google tarafından herhangi bir tık başı maliyet önerilmez. Reklam verenler; hangi kelime için ne kadar ödeme yapacaklarını kendileri belirlerler. Örneğin; “koli siparişi” kelimesinde reklam vermek için herkes bir teklifte bulunur. Google’da en yüksek tekliften başlayarak reklamları göstermeye başlar. Reklam gösteriminde rakiplerinin önüne geçmek isteyenler, hedef kelimede rakiplerinden daha fazla tıklama başı maliyet önerir. Yani aslında bir açık arttırma söz konusudur. Reklam veren sayısı arttıkça rekabette artacağından dolayı, ileriki yıllarda Türk webmasterların kazançları da iyileşecektir.

Google Adsense reklamı yayınlayan webmasterlar; reklam veren tarafından ödenen paranın %68’ini alırlar. %32’lik kısmı ise Google’a kalır.

Bu yazımızda Google Adsense konusunda temel bilgileri edindiniz. Bir Google Adsense hesabı açmak ve sitenizi eklemek için BURAYA tıklayabilirsiniz. Web teknolojileri ile alakalı daha ayrıntılı bilgi sahibi olmak için blogumuzu takip etmeye devam edebilirsiniz.